tiistai 26. heinäkuuta 2016

Kolmen kerroksen väkeä

Mun oma huone on vielä esittelemättä, koska se on ollut niin keskeneräinen, mutta nyt varaston raivauksen myötä sekin alkaa pikku hiljaa muokkaantuun siihen suuntaan, mihin mä sen haluan menevän. Pitkästä aikaa sinne oli mukava mennä tekemään jotain luovaa ja yötä vasten, koskapas muullonkaan, sain inspiraation alkaa maalaamaan keittiöön taulua. Se tulikin sitten aika nopeesti valmiiksi kun seuraavana päivänä jatkoin ja sitä seuraavana viimeistelin.


Teoksen nimi on Kolmen kerroksen väkeä ja se on maalattu akryyliväreillä canvas-pohjalle 100x120cm. Meidän keittössä on niin valtavasti seinäpinta-alaa yhdellä seinällä, koska huonekorkeus on niin korkea, että halusin siihen oikeen ison maalauksen, joka on moderni ja abstrakti. Muuten siellä näyttää kohta joltain mummolalta, jos ei vanhojen huonekalujen rinnalle tuo jotain uudempaa kontrastia.

Mulla olikin jo päässä valmis visio siitä, millaisen taulun mä haluan ja että se tulee keittiöön. Sen piti olla yksinkertainen, abstrakti ja voimakas, mutta värimaailmaltaan kuitenkin hillitty ja vaalea. Siksi se kai valmistuikin niin nopeasti, kun oli aika tarkat määritelmät mitä se saa olla. Vaikkakaan lopputulos ei sitten ihan sellainen ollut, kuin mä sen päässäni olin visioinut, mutta eihän ne ikinä. Vasta tekemällä se lopullinen fiilis sitten tulee. 

Ylimmän kerroksen lähikuvia.










Keskikerroksen lähikuvia.






Alimman kerroksen lähikuvia.



Sitten on edessä se kaikkein vaikein osio, eli poraaminen ja seinään ruuvaaminen. Miten se voikin olla aina niin vaikeeta.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pienikin kommentti ilahduttaa :-)